T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Disaster Risk Reduction Plan of Türkiye (TARAP) Came into Force
08.07.2022
The Disaster Risk Reduction Plan of Türkiye (TARAP) came into force upon the decision of President Sayın Recep Tayyip Erdoğan dated July 7,2022.
TARAP was prepared as a result of consultations with 3,500 different institutions and joint efforts of 107 offices and agencies. As a part of TARAP;
· 11 different types of disasters,
· 17 different basic targets,
· 66 different goals
· 227 high scale action plans were defined.
TARAP came into force with decision no. 5787on July 8, 2022 Friday after it was published in the Official Gazette No. 31890. TARAP gives the opportunity to reduce disaster risks in the country as it sets out duties and responsibilities of all delegated institutions and agencies.
DISASTER RISK REDUCTION PLAN OF TÜRKİYE (TARAP)
TARAP is a sustainable plan that defines the duties and responsibilities of related institutions and offices with the purpose of reducing disaster risk to minimum before it happens. TARAP aims at effective and productive use of resources for highest level risk reduction.
TYPES OF DISASTERS DEFINED IN TARAP
TARAP includes measures and strategic actions about 11 different types of disasters such as earthquake, mass movements, flood, climate change, forest fires, pandemic, chemical, biological, radiological and nuclear dangers (CBRN), large scale industrial accidents, hazardous goods transportation, mine accidents and subsidence and mass migration.
17 TARGETS, 66 GOALS AND 227 HIGHER SCALE ACTIONS OF TARAP
Provincial Disaster Risk Reduction Plans (İRAP) are operational plans prepared by the Provincial AFAD Directorates of all 81 cities of the country for disaster risk reduction at the provincial level. Actions set out in İRAP were gathered in order to form the basis of TARAP’s targets, goals and actions. İRAP set out 22 targets, 1,364 goals and 12,580 actions about 26 different types of disasters. 289 academicians from 22 universities worked in the preparation process of İRAP. Feedbacks concerning İRAP were taken into consideration while preparing TARAP. Meanwhile, 3,500 agencies conducted surveys, 107 institutions and offices worked in cooperation in order to set 11 different types of disasters. As a result, 17 targets, 66 goals and 227 higher scale actions were defined as a part of TARAP.
HOW TARAP WAS PREPARED?
As a part of the preparation process of TARAP, the Disaster and Emergency Management Authority (AFAD) has defined existing situations in the entire country, conducted need analysis and organized workshops by considering national and international disaster risk reduction priorities and strategies. AFAD included problems and solution suggestions to the TARAP according to the GZFT analysis outcome.
TARAP designed with the contributions of academicians, stakeholders and AFAD experts included strategic priorities which are compatible with the Sendai Framework for Disaster Risk Reduction. TARAP also defined related institutions and agencies which will support designated offices in disaster risk reduction. It also defined short, medium and long term actions.
© 2025 Official website of Republic Of Turkey Ministry Of Interior Disaster And Emergency Management Presidency