T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Turkey ranks third in the world in terms of earthquake-related casualties and eighth with regard to the total number of people affected. Every year, the country experiences at least one 5 magnitude earthquake – which renders the proper management and coordination of disasters absolutely crucial.
Turkey's disaster policy dates back to the aftermath of the 1939 Erzincan earthquake, which claimed nearly 33.000 lives and left at least 100.000 injured. Two decades later, the Turkish Parliament adopted the Law on Precautions to be Taken due to Disaster Affecting Public Life and Assistance to be Provided (No.7269) in order to fill the long-existing legal void. The legislative effort on disaster continued with the 1988 by-law on the Principles of the Organization and Planning of Emergency Assistance Regarding Disasters.
The 1999 Marmara earthquake, however, marked the turning point in the area of disaster management and coordination. This devastating disaster clearly demonstrated the need to reform disaster management and compelled the country to establish a single government institution to single-handedly coordinate and exercise legal authority in cases of disaster and emergencies. In line with this approach, the Turkish Parliament passed Law No.5902 in 2009 to form the Disaster and Emergency Management Authority (AFAD) under the Prime Ministry and abolish various agencies under whose jurisdiction the issue previously fell. Turkey adopted a presidential system of governance after a referendum that took place on April 16, 2017. And the new executive presidential system entered into force with the June 24 elections. Presidential Decree No. 4 which was published in the Official Gazette on July 15, 2018 and the Disaster and Emergency Management Authority (previously an agency under the office of Prime Ministry) re-formed as an agency under the Ministry of Interior.
Disaster and Emergency Management Authority, an institution working to prevent disasters and minimize disaster-related damages, plan and coordinate post-disaster response, and promote cooperation among various government agencies.
In this regard, the Disaster and Emergency Management Authority introduced a novel disaster management model which prioritizes Turkey's transition from crisis management to risk management – which came to be known as the Integrated Disaster Management System.
AFAD currently has 81 provincial branches across Turkey in addition to 11 search and rescue units.
Notwithstanding its position as the sole authority on disasters and emergencies, AFAD cooperates with a range of government institutions and non-governmental organizations depending on the nature and severity of individual cases.
Over the past seven years, the Disaster and Emergency Management Authority successfully coordinated to Turkey's response to a number of devastating earthquakes and floods, among others, and helped survivors get their lives back on track. At the international level, AFAD completed successful missions to provide humanitarian assistance to over 50 countries in 5 continents including Somalia, Palestine, Ecuador, Philippines, Nepal, Yemen, Mozambique, Chad and many others.
According to the Global Humanitarian Assistance Report 2018 that contains global data for the year 2017, Turkey was the first country in humanitarian aid with 8.07 billion US Dollars. Turkey has preserved her leading position with a 0.85 % ratio between its national income and humanitarian assistance, as the “most generous nation” in the world.
AFAD remains committed to developing necessary strategies and serving people in need at home and abroad.
© 2024 Official website of Republic Of Turkey Ministry Of Interior Disaster And Emergency Management Presidency